Értékesítés vezetése

Az Ön értékesítés vezetője valóban VEZETI AZ ÉRTÉKESÍTŐK CSAPATÁT,  vagy még mindig pusztán kiemelt eladó? Ez minőségi különbség!

Tanácsadóként számtalanszor találkozunk olyannal, amikor az értékesítés vezetője nem vezet, hanem még mindig értékesít: vezető értékesítőként, esetleg szupereladóként cselekszik. Csakhogy neki nem ez (lenne) a feladata, hanem hogy irányítsa az értékesítőket! Ha megtanul irányítani, nagyobb értéket teremt a cégnek, mintha benne ragad a kiemelt értékesítő szerepben. 

Egy kész értékesítés vezető képes az értékesítők csapatát vezetve
a cég közös eredményességében gondolkodni,
nagyságrenddel nagyobb forgalmat teremtve ezzel a cég számára,
mintha még mindig kiemelt értékesítőként viselkedne.

Ebben a mondatban az a legfontosabb, hogy „az értékesítők csapatát vezetve”. Amikor egy értékesítőt emelnek értékesítés vezetővé, sokszor nehezen valósítja meg a VÁLTÁST, vagyis megmarad vezető értékesítőnek, szupereladónak. Ez benne van a gyakorlatában, az ösztönében, a szakmai rutinjában, és nehezen szabadul tőle. Úgy tapasztaljuk, hogy a legtöbben képzés, tréning nélkül az esetek túlnyomó többségében még évek múltán is „csak” vezető értékesítőként viselkednek. Ezt a tanácsadó 20-30 perc beszélgetés után látja. 

A VÁLTÁS nehézségét tetézi, hogy a mai értékesítés lényegesen eltér a hagyományostól. Ezért ugyanez a probléma a senior értékesítés vezetőknél is jelentkezik, csak más módon.

Az értékesítés vezetés korábban hierarchikus formában valósult meg: alá – fölé rendeltségen, és a vezető speciális jogosultságain alapult. A vezető folyamatosan jelen volt a munkafolyamatban, szükséges volt a működéshez, kulcsszerepe nehezen volt megkérdőjelezhető. Legtöbbször a vezetettekkel egy térben vagy rájuk rálátva dolgozott, és munkaideje is egybe esett munkatársai munkaidejével. Figyelte értékesítői munkájukat, és a közös eredményesség növelése érdekében értékelte ahogy csinálták, beavatkozott, korrigált, fejlesztett. 

Ma az értékesítési munka alapvetően odakinn, a “terepen” zajlik. A munkavégzés helyszíne a reménybeli vagy már rendszeres vevő. Az étékesítő szinte mindig egyedül dolgozik. Eredményességéhez szüksége van működő vállalati háttérre … VEZETŐRE azonban rendszerint NINCS!

Az értékesítés vezetők persze érzik ezt, és a könnyebb ellenállás irányába haladnak: vagy belenyugszik, hogy vezetési feladatköre névlegessé válik, és ezért inkább ő is csak elad, vagy az értékesítés fontosabb ellenőrzési pontjait próbálja meg kontrollálni: az árképzést, a nagyobb ajánlatok adását, a pénzforgalmat és/vagy a kiemelt nagy vevőket. Csakhogy ez a VALÓDI VÁLTÁS puszta megúszása! És ez sokba kerül a cégnek. 

Amit a SINESIS ad, az a VÁLTÁS
tudatosítása, begyakorlása és az értékesítés vezetési munka természetessé tétele.

A váltás tényleges megvalósulásához a SINESIS programjában megmutatjuk, hogy az új értékesítés vezető – vagy a valódi értékesítés vezetővé válni akaró ember – hogyan építse újra eszközrendszerét, miként váljon kis számú, látszólag egyszerű “pedagógiai” eszköz használatának mesterévé. Ezeket a vezetői feladatokat sehol nem tanítják. Elsajátításuk legjobb módja a folyamatos alkalmazás és a tantermi begyakorlás vegyítése. Programunk erre ad lehetőséget az értékesítés gyakorló vezetőinek.

A program során a résztvevők kis csoportos feladatmegoldások során tudatosítják és gyakorolják a vezetői munkát. A tanulás az értékesítési vezető megkerülhetetlen eszközeire, tervezésre, az egyéni fejlesztésre és a motiváció fenntartására összpontosít.