Vásárlói elégedettség mérés

Sok év alatt sok cégvezetővel és kereskedelmi vezetővel beszéltünk. Tapasztalatuk összegzése így hangozhat:

“80 %-ban a meglévő vevőköréből élünk. Bármennyit is fordítunk marketingre és értékesítésre, ezek eredménye nem tartana el miket. Valójában egy hozzánk szokott vevőtörzsből élünk, akik bíznak bennünk, és lojálisak hozzánk.”

Valóban, statisztikailag is igaz az állítás, hogy a cégek a forgalmuk 80+ %-át a folyamatosan vagy ismételten visszatérő ügyfeleivel, megrendelőivel éri el. Tehát a legtöbb megállapodott és könyvelési szemmel eredményes vállalkozás az értékesítés szempontjából közel jár az egyszerű Pareto-szabályhoz. Ez az állandó vevőkör az, ami a vállalkozás legnagyobb értéke. 

A fenti képen a ma ismert legrégebbi állandó piacot látjuk. Rómában van, a kései császár korban épült a Traianus fórum fölé. Úgy tűnik, már akkor úgy gondolták, hogy érdemes a piaci jelenlétről állandó jelleggel, szisztematikusan gondolkodni. 

Az állandó vevőkör lényegében nem más, mint néhány száz vagy ezer személy vállalattal kapcsolatos beállítódása, jó érzéseinek mértéke.
Emiatt jönnek igényeikkel újra és újra ugyanide vásárolni.


Stratégiai érdek tehát, hogy a cégben ez a minden másnál nagyobb érték megkülönböztetett figyelmet kapjon! Az értékesítők nyilván dolgoznak is ezen a saját eszközeikkel. A vevőket számontartják, vásárlásaikat összegzik, a személyes kapcsolatokat működtetik.

A vállalat vezetősége (ügyvezető, kereskedelmi vezető) számára azonban mindig fennmarad a kérdés: 

“Elég jól fekszünk-e a vevőinknél? A konkurenciához képest? A korábbiakhoz képest? A lehetőségeinkhez képest?  Mit tudnánk, mit volna érdemes alakítani ezen a beállítódáson?”


És itt következik a SINESIS!

Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre a cégek megbízhatóan gyűjtött, módszeres választ kapjanak, viszonylag objektív, tehát a közvetlen tapasztalataikon, benyomásaikon túl menő és jól elemezhető adatokra van szükségük.

Ezt szállítjuk a Vevői elégedettség méréssel. A mérés reprezentatív, online kérdőíves felmérésen alapul, és az elmúlt három évtized során bevált, könnyen cégre szabható formában történik.

A SINESIS bátorítja a fejlesztésben, elmozdulásban gondolkodást: a mérést legtöbbször valamilyen piaci viselkedés fejlesztés előkészítéseként végezzük. A mérés eredményeképpen a cég vezetése 

  • elmozdulás célt tűzhet ki a piaci viselkedésben, 
  • támogatásunkkal megtervezheti, hogy azt miként fogja elérni,
  • bizonyos idő (pl. egy év) után a mérést legtöbbször megismétli, hogy lássa a cég piaci viselkedés változásának fogadtatását. 
A SINESIS projektek célja nem pusztán a mérés, hanem a cég piaci pozíciójáról való gondolkodás tudatosítása, fejlesztése, az abban való elmozdulás tervezése.
A igazi cél az, hogy a vásárlói viselkedés és a cég piaci viselkedése egymásra találjon. A vevői elégedettség mérés ennek adat-alapú előkészítése.