Vezetői figyelemvizsgálat

„Egy vezető legfontosabb erőforrása: saját figyelme”

Mit nyújt a Vezetői figyelemvizsgálat?

A cégnek: Minden cég érdeke, hogy vezető munkatársai hatékonyan, ütőképesen dolgozzanak. A versenyben azok maradnak talpon, akik vezetőik munkáját mérik és fejlesztik.
Adott vezetőnek: A vezető számára visszajelzést ad, hogy vezetői munkája mire fogy el: mire szükséges több, mire kevesebb figyelmet fordítani. 

Mit csinál? Hogyan működik?

Szakmai tartalom: Ez egy mérőeszköz, ami a kliens számára visszajelzést ad arról, hogy vezetői figyelme a szervezeti pozíciójának megfelelő módon oszlik-e el. A visszajelzés alapján a klienssel közösen megtervezzük, hogy azokat a szempontokat, amivel nincs megelégedve, milyen formában érdemes javítani: egyéni fejlesztéssel, coachinggal, tréninggel vagy oktatással. 

Kikre alkalmazható? Kik lehetnek kliensek?

Felsővezetők, középvezetők, projektvezetők, viszonylagos önállósággal működő koordinációs munkát végzők. 

Általánosan: Mindazokra, akiknek 

  • vannak beosztottjaik,
  • van lehetőségük és felelősségük tudatosan gondolkodni arról, hogy mit milyen hangsúllyal, idő és energia ráfordítással végezzenek.

Folyamat:

Lépések:
  1. Kapcsolatfelvétel után egy linket küldünk ki, mellyel a kliens beléphet az online kérdéssorhoz. A kitöltés 20 percet vesz igénybe. 

  2. A kiértékelés után személyes beszélgetésben, közösen gondoljuk át az eredmény jelentését és személyes tanulságait. Közösen döntünk a fejlesztés témájáról, fajtájáról és mikéntjéről.
  3.  

Filozófia:

Davenport és Beck 2001-ben írtak először a figyelem korlátos gazdaságról. Mi ezt az elvet a szervezet szintjére alkalmaztuk, és a személyes vezetői tanácsadásban használjuk. Eszerint a vezetői figyelem legfontosabb tulajdonsága, hogy mindig korlátos, azaz végülis kevés, és a dolgok alapos megfontolása után jobban is felhasználható lenne.